Händelserik helg!

image15


Hejsan!

Har varit en tuff helg för både mig och matte. I fredags stannade matte kvar på personalfest efter jobbet och jag fick stanna kvar hos dagmatte. På lördagsmorgonen "följde" dagmatte mig hem till matte igen. Jag var pigg och utvilad men det visade sig att matte inte var riktigt lika pigg efter en lång natts festande. Jag försökte så gott jag kunde att dra upp henne. Buffa, pussas och dra i täcket...men det gick inte så bra så jag bestämde mig rätt snabbt för att ge upp och göra henne sällskap under täcket istället. Framåt lunch började matte bli människa igen och då tog vi en lång cyckeltur ner till åkrarna vid dammarna så att jag kunde sprätta av mig. Någon träning blev det inte..:-(  Kvällen tillbringade vi ihopkrupna i soffan tillsammans framför TV:n.
På söndagen hände det desto mer..Vi började dagen med att följa med på den stående söndagspromenaden med hundkompisarna i området. Vi var ett litet lagom gäng på sex hundar denna gången. Det var jag, Alice (border collieblandnig), Egon ( Jack Russel ), Meja ( Lapphund ), Lingo ( Jack Russel ) och Freja ( Golden Retriever ). Vi gick ner till ån och sprang över åkrarna där som vanligt. Jätteskoj var det! Lingo och jag är ju lika tokiga i bollar och andra leksaker men jag är lite smårädd för honom för han blir så sur när jag vill "dela" boll med honom. Han sprang runt med en tennisboll och retades hela tiden. Taskigt! Men när han märkte att Alice hade en pipleksak blev det mer intressant och han släppte bollen för att leka med den istället. Gissa vem som passade på att sno bollen då!! Oj vad jag sprätte runt med min boll...tills den rullade ner i vattnet! Jag är ju som sagt inte allt för förtjust i vatten så detta var inte alls kul! Jag fick ju bara stå där och se min älskade boll flyta iväg..och kunde inget göra :-(

image16

Efter långpromenaden vilade jag och matte upp oss en stund för att sedan cykla ner till klubben. Jag bestämde mig för att impa på matte, instruktörerna och de andra i gruppen genom att sköta mig som jag aldrig gjort förr. Matte blev ju alldeles tårögd. Vi gick fortsättningsbanan i rallylydnad en gång och det gick finfint. Sedan gick vi till träningsgruppen och tränade lydnad resten av tiden. Jag har ju faktiskt lyssnat och varit med innan, men inte riktigt "haft tid" att visa vad jag kunde. Idag bestämde jag mig för att samarbeta med matte och oj så kul vi hade ihop!

Kommentarer
Postat av: Chuck o malin

Ja visst är vi lika! men vatten är inget problem för mig jag, simmade långt ut i vattnet i sommras efter en stor plastboll, matte trodde aldrig att jag skulle komma tillbaka.

2008-04-14 @ 14:01:54
URL: http://chuck-berry.blogg.se
Postat av: Sally

Ska du säga! Jättefin blogg! O va söt du e!! Hur gammal e du? Jag är 4 år. Vilken kennel kmr du ifrån? Kram

2008-04-14 @ 15:23:33
URL: http://www.rallysally.webblogg.se
Postat av: Di bästis kompis XeNo här med sin syster yster

Hallå, boxerlägrets kompis, här kommer XeNo med flock och lämar ett inlägg! Det va ju på tiden att du fick en blogg så vi kan ha kontakt kompis. Undra hur vår tjej Mimmi mår? :-) Ja du vet ju hur vi flörtade med henne du och jag. Hoppas verkligen att matte bli bra i sin fot efter besöket hos dr i morgon, så vi kan planera in boxerlägret. Vi vet ju att hon blir inte bra av att träffa dr men kanske att hon vet prognosen!:-):-) Du och 7:an kommer säkert att få super roligt, annars. Ja jag skulle kunna sitta här och blogga med dig hela dagen men nu drar Pax i mig och vill ut. Kram och boxerpussar från Pax till dig:-):-) Div vän for ever!

2008-04-15 @ 17:16:58
URL: http://www.xeno-pax.dinstudio.se
Postat av: Sally

Hejsan! Jag kmr från Swedbox kennel i Lindome. En rätt bra kennel om jag får säga det själv! ;) Ha en skön kväll. Kram

2008-04-15 @ 19:20:40
URL: http://www.rallysally.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0