Helgen närmar sig..:-)



image13

Hejsan!

Som vanligt inget kul att stiga upp i ottan med matte...jag är ju så morgontrött. Jag brukar vänta tills matte är helt klar och påklädd innan jag visar livstecken..allt för att slippa stiga upp i onödan. Igår var jag på långpromenad med dagmatte på backarna. Där brukar vara rätt mycket andra hundar men jag fick ändå springa lös lite. Och så fick jag leta godis :-) Det är ju så skoj!



image14


På kvällen var jag hemma med matte, förutom när hon gick till frisören, då vaktade jag huset. Passade på att möblera lite medan hon var borta, men av någon anledning så var det inte så uppskattat. Kan inte förstå det..ville ju bara hjälpa till liksom. Jag bäddade om i soffan och så hade jag så tråkigt så jag roade mig med att sprida ut bomullspads lite här och var. Matte var inte så glad för det men kunde ju inget annat göra än att skratta åt det för jag är ju sååå söt :-) Snart är det helg och då blir det rallylydnad som vanligt. Hoppas även på en riktigt lång skogspromenad med bästisen Zack!



Kommentarer
Postat av: malin

O vad roligt att du skriver om dina galna upptåg, det gör att min kanske inte är så tokiga i alla fall hihi. Matte tycker vi är sååå lika till utseende. Kul!

2008-04-11 @ 19:26:09
URL: http://chuckberry.blogg.se
Postat av: dagmatte

Ja, inte är du precis på topp när du promenerar in på morgonkvisten! Efter en hastig inspektion och avnosning av ditt revir och när du sett till att matte kommit ordentligt iväg med hjälp av en puss från dig och vinkning i fönstret - då är det bara att välja ut morgonens bästa sovplats. För energi behövs ju för att kunna göra jämfotahopp och slänga sin puff på luftfärder när tiden för förmiddagspromenaden närmar sig. Kanske blir det en långpromenad på sådär en mil för dagmatte och i så fall sådär tre-fyra mil för dig - för man måste ju räkna in alla boxerfnatten också.... och då blir det långt!!!

2008-04-16 @ 20:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0