Boxerlägret

Hej hopp!

Nu är vi tillbaka med friska tag! Både matte och jag har hämtat oss efter vår tråkiga händelse förrra veckan och jag börjar bli lite rastlös för att matte har inte velat att jag ska anstränga mig för mycket så det har mest blivit promenader och godisletande de senaste dagarna..Tycker hon är lite fjantig faktiskt..Nu känner jag att jag är redo att träna igen ju! Men det är ju faktiskt väldigt varmt så matte har rätt i att vi nog ska ta det lite lugnt ändå..

Vi har ju som ni nog vet varit iväg på det stora boxerlägret i Vårgårda precis..Det var superkul och mycket lärorikt..mest för matte :-) Vi var med i appellgruppen och det visade sig vara en supermysig grupp med trevliga mattar och vovvar! Vi tränade lydnad och fick många konkreta tips på hur vi ska lära in momenten genom att dela upp dem i mindre delar. Poletten trillade även ner för oss när det gäller apporten som jag varit lite skeptisk mot..men med köttbullar och mattes tjoande går det mesta :-) Vi var också ute i skogen och spårade tre av dagarna..Jag tycker det är himla kul att spåra och matte tycker att jag är superduktigt. Det blev lite snurrigt ett par gånger, men det berodde mest på min snurriga matte får jag säga..




Matte och jag var fullastade inför en hel veckas hundläger..



Jag och kompisen Sjuan fick dela plats på vägen upp..



Vår instruktör Helen var super!



Hela gruppen var ett mysigt gäng..Här vilar mattar ( och husse ) medan spåren till oss fyrbenta ligger ett tag..



Vi tränade uppletande..



Och mycket lydnad..



Svårt att ligga still när matte är så tråkig..



Men oj vad skönt att komma hem och sova i soffan med huvudet i mattes knä som vanligt..Vi lärde oss otroligt mycket och nu är det dags för oss att sätta igång med träningen på riktigt. Ikväll ska matte och jag ner till klubben och träffa kompisarna. Fler foton från lägret kommer!



Kommentarer
Postat av: XeNo

Men gud va det kan hända, jag är så lycklig att allt detta slutade i ren lycka och att ni är tillsammans igen. Jag förstår dig goa Mizo, han är ju ditt allt. Så stark du var som fick liv i honom, bra jobbat. Boxerlägret, ja va skall jag säga, min mammas man fick ju en hjärtinfarkt på onsdagen och på torsdagen var jag vungen att hjälpa henne, så jag hann aldrig att säga hejdå. Men nu är även han bättre, så nu hoppas jag att allt går rätt väg igen, även för oss. Kram på er bästa bästa Boxervänner!!!

2008-07-31 @ 14:36:15
URL: http://www.nogg.se/xenopax
Postat av: Helene

Hej Miso!! Tack för dina fina ord :)))

Jag hade oxå riktigt kul och lärde mig mycket tack vare era boxrar. Ni är så duktiga men tänk på att det mesta av framstegen hänger på föraren och inte på hunden. Framgångstipset är: IMPROVISERA och PLANERA. Vi hörs, mga kramar från Helene och Spike

2008-08-02 @ 16:50:45
URL: http://www.hundcenter.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0