Bus och hårdträning..

God morgon!

Ännu en solig dag! Har varit ute på en liten morgonrunda och det är vad jag orkar just nu för igår körde matte hårt med mig...Mattes mamma och jag gick och mötte matte vid bussen när hon kom från jobbet på eftermiddagen. Hade jag vetat vilka äventyr som väntade efter det så hade jag nog sparat på krutet och inte busat så mycket i värmen. Jag fick i alla fall ett busfnatt och kutade runt på gräset med kopplet flaxande åt höger och vänster..

image60

image61

image62

Vi hann bara hem snabbt innan det var dags att träffa Birgitta, vår lydnadsinstruktör, för en lång promenad och lite träning. Vi gick ut mot åkrarna en bit och jag fick nosa och busa runt lite. Sedan stannade vi och tränade i rastgården dit dagmatte ofta gick med mig förra sommaren. Det var lite svårt för mig att förstå att det inte var bus som gällde där men det fick jag snart klart för mig. Oj vad Birgitta är petig med att jag ska sitta fint, inte snett och så ska man vara stilla också! Det är minsann inte lätt för en buskille som jag...Men jag är ju rätt så lättlärd och lärde mig snabbt att det lönar ju sig att vara duktig och lyda för då får man köttbullar och så får man busa med bollen! Birgitta kollade lite vad vi kunde och hur de olika momenten såg ut. Matte som tyckte jag var så duktig fick veta att vi har mycket att träna på. Nu har vi delat upp många moment i mindre delar för att träna varje del för sig. På måndag ska vi ses igen och fortsätta träningen med Birgitta. I helgen kan jag tänka mig att det blir en del träning då och sen ska matte och jag åka till Malmö och träffa Anna och min goldenkompis Bob. Det blir skoj!


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Incirias kennel Håkansson

Här ska det bli andra bullar av inte köttbullar alltså!!!
Det verkar vara en vettig instruktör ni har lycka till kram
Gamle matte Ann-Britt

2008-05-09 @ 18:30:43
URL: http://home.swipnet.se/Incirias

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0