Solig dag!

Hundig dag som vanligt idag :-) Efter morgonpromenad och en runda på loppisen vid Södra Esplanaden gav jag och Chaplin oss ut på en promenad för lite träning. Det blev som vanligt mycket knagglande av fotgående, stadga och kontakt. Vi står liksom och trampar på ett och samma ställe när det gäller linförigheten känns det som..men, men det lossnar nog snart! Lite korvletning i höga gräset hann vi också med innan det var dags att gå hem och för mig att byta vovve. Bella och jag tog en långpromenad tillsammans med Sofia och Xtra. Vi gick bort till en superstor hundrasthage vid Värpinge för bus och lek i det härliga vädret. Gick även genom Rinnebäcksravinen så att hundarna fick plaska lite. På vägen hem, tre timmar senare, var vovvarna inte lika tuffa och lunkade fint i sina koppel.

Brottningsmatch i sommarsolen..



Så här fint kunde sötnosarna ligga och posa för fotografering..



Man blir törstig av att sprätta runt i solen och vattnet tog snabbt slut. När jag gick iväg för vattenpåfyllning blev Bella mycket orolig och stod och kikade efter mig hela tiden..sötnosen!



Ett dopp i bäcken



Hemma efter promenaden kände jag att Chaplin också behövde få komma ut och springa lite så det blev en cykelrunda med honom. Det har snarkats en hel del här i soffan ikväll :-) Båda hundarna behöver nog sin skönhetssömn för imorgon blir det träning på klubben med Pernilla, Sofia, Karin och alla hundar det innebär :-)


Kommentarer
Postat av: Sofia och Xtra

Bilderna på dig kom inte med? :)

Kul idag, hoppas det går superbra imorgon!

Nu har jag kört ett 20-minuters lydnadspass, hon är duktig, men jag har lite problem att lära henne att STÅ! Det är väl för självklart helt enkelt. Hjälp imorgon!

Postat av: Pernilla

Tack för i dag, kul att se era framsteg! Kommer gå jätte bra på tävlingen tror jag! vilken hundnörderisommar vi har framför oss!

2009-04-26 @ 21:09:28
URL: http://boxersson.blogspot.com
Postat av: Sofia och Xtra

Hej hej! Hoppas du hittade på något kul med Bella ikväll! Vi gjorde platsliggning i ring. Jag terroriserade Pernilla med att fråga om hon satt rakt hela tiden, ska tvinga Kristoffer imorgon så att inte alla tröttnar på mig. :)

Sov gott och lycka till på klubben imorgon!

Postat av: Olga med Best, Puma & Fjant

Vilka härliga bilder! :)

2009-05-02 @ 00:26:16
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/
Postat av: Chuck o malin

Hej hopp fina bilder!

2009-05-04 @ 10:55:45
URL: http://chuckberry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0