Träning...och snart tävling!

Hej!

Nu har lydnadskursen satt igång igen för våren! Kul att komma igång och träna med gruppen igen. Som alltid så är det mycket som ska checkas av innan koncentrationen faller på plats första gången man träffar gänget efter ett längre uppehåll! Nya medlemmar i gruppen ska snusas igenom och gamla träningspolare måste kollas. Sen ska man ju sitta stilla en stund innan själva kursen sätter igång...inte populärt! När vi kommer till klubben vill jag ut på planen och träna direkt! Inget tjafs..bara träna! När vi väl kom igång så gick träningen super och matte tyckte att jag skötte mig fint. Det vi alltid har haft problem med är stadgan. Det är bara att träna och träna på det och det blir faktiskt bättre :-) På platsliggningen låg jag faktiskt kvar trots att båda hundarna bredvid mig reste sig! Dock pep jag ju..som vanligt. Vi har kommit igång med många av 2:ans moment nu och just nu tränar vi på fjärrdirigeringen..det är kul!

Nu har matte äntligen fått tummen ur och anmält oss till vår allra första tävling! Det ska bli spännande för det kan gå precis hur som helst..haha! Men ger vi oss inte ut på planen snart så gör vi väl det aldrig så det är dags! Håller matte bara rätt på sina armar och ben ( och nerver) så kommer det nog gå finfint :-)

Några mysbilder som dagmatte tagit på mig när jag letar godsaker på långpromenaden :-)






Kommentarer
Postat av: Enzo,Pernilla,molly

Alltså det är så spännande att ni ska tävla! Vi kommer hålla tummarna och alla tassar!

2009-02-26 @ 15:12:02
Postat av: Ann-Britt Inciriaskennel





Först o främst tack för hälsningen till Farmor Peggy såg att den första boxern var född samma dag så då får ju Peggy större uppmärksamhet ! Kul att ni ska ut och tävla men du glömde berätta när o var när vi pratades vid alltid kul med ett snack med dig kramar till er bägge från oss i Löberöd/ Ann-Britt

2009-02-26 @ 19:26:14
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Pernilla

Det kommer bli så bra det här, vi tror absolut att du fattat rätt beslut! Jag hjälper dig förstås när det behövs!

2009-02-26 @ 22:33:02
Postat av: Kajsa & Castro

Grattis till nyförvärvet!! Vad roligt att Bella hamnade hos er! Det har jag varit så oturligt för henne innan med sjukdomar och allt.. Men nu får hon ju det superbra med ny polare och allt. Skoj skoj!



Ha det fint down there!

2009-02-27 @ 23:17:38
URL: http://www.123minsida.se/ambinville

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0