Tävling

Då har jag och Bella varit på vår första lydnadstävling. Gick väl sådär, men med tanke på att det är första gången för henne på en plats med så mycket ståhej, att regnet öste ner och att mattes ben gick som trummpinnar så är jag väldigt nöjd ändå!

Platsliggning - 5 p - ösregn och hunden intill reste sig för att nosa framför Bella. Hon blev orolig och satte sig upp. Satt kvar och såg ut som hon fått en hink vatten över sig..haha, snuttan!

Tandvisning - 10 p - skötte sig fint

Linförighet - 5 p - Okoncentrerad och lite osäker. Det hjälpte ju inte att mattes ben gick som trummpinnar. Stackars Bella visste ju inte hur hon skulle reda ut det.

Läggande - 0 p - Bellas paradnummer egentligen. Här valde hon att köra ett sättande under gång istället.

Inkallande - 10 p - Full fräs till matte och fin ingång.

Ställande - 9 p - Snyggt ställande men satte sig på tävlingsledarens kommando istället för mitt.

Apportering - 8 p - Tuggade en hel del.

Hopp - 10 p - Riktigt fint :-)

Helhet - 7 p - Måste bara kolla vad domaren och tävlingsledaren är för typer :-)


Skam den som ger sig! Om två veckor är vi på det igen :-)




Kommentarer
Postat av: eernilla

Jag tycker att det var en super debut med tanke på omständigheterna, vilda västern på platsen och hällregn! Duttig Miso och Duttig Bella! På´t igen!

2010-10-24 @ 17:43:55
Postat av: Jessica

Vad duktiga ni är!

Låter som en fin debut, kan inte vara lätt i ösregn.



2010-10-24 @ 18:29:16
URL: http://www.malteboxer.se
Postat av: issa & boxrarna

jag tycker du ska vara hur nöjd som helst !!!! =) fan va skoj att ni kommit igång. Nu är det bara min tur också.. ;p

2010-10-24 @ 19:51:29
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Vi är så stolta över er det kommer att gå bra nästa gång kram Ann-Britt

2010-10-24 @ 20:45:00
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0