Hjälper matte med det ena och andra :-)

Hejsan!

Hoppas ni alla haft en lika mysig och rolig jul som jag! Matte höll i julkalaset detta året så det var en himla massa julstök hemma hos oss..och jag hjälpte till och stod för det stökiga biten :-) Man måste ju dra sitt strå till stacken liksom :-) När granen skulle sättas upp och pyntas så blev det väldigt likt Musses och Plutos julgranspyntning. Jag tyckte ju det var en himla konstig och läskig grej som skulle in hos oss och stå i vardagsrummet så det blev en del grymtningar...men granen blev av någon anledning inte rädd för mig och envisades med att stå kvar..skumt! Något annat jag tyckte var himla skumt var när matte tog en massa färglada och roliga bollar och satte upp i granen! Ser ju precis ut som dem jag leker med..vad skulle de där och göra? Nu har jag vant mig vid dem, men i början tyckte jag matte var väldigt orättvis när jag inte fick leka med en enda av dem..inte ens lite..suck!



Matte jobbar ett par dagar denna veckan och idag är jag med matte på jobbet och håller ställningarna :-) Det är så kul att vara på mattes jobb och när jag förstod att det var hit vi var på väg imorse så sprang jag i förväg och visade vägen för matte...ifall hon skulle ha glömt :-) Att ligga stilla här inne är desto mindre roligt..Så många glada och snälla människor att hälsa på och clowna sig för..varför ska man då vara still? På lunchen gick matte och jag en långrunda och hamnade ända nere vid Limhamnsfältet. Det var inte alltför mycket hundar så jag fick springa lös. Hittade en trasig Foppatoffel och roade mig med den så jag hade inte tid att hälsa på en enda av hundarna som vi mötte..Foppatoffeln följde såklart med hela vägen till Gustav Adolfs torg och nu ligger den och väntar på mig utanför porten..Bara en timme att ligga still kvar nu!


Kommentarer
Postat av: Enzo

Du är duktig du Chaplin! Jag brukra rymma ut till köket och se om mattes kollegor har något att bjuda på när jag är på "jobbet" det brukar alltid trilla ner någonting hahaha!

2008-12-30 @ 13:57:11
Postat av: XeNo o Pax o Ninni

Men en sådan arbetande och klok boxerkille. Ja du verkar ju förstå allt vad du och matte gör. Så verkar du ha blivit en jätte duktig hund på att lyda oxså. Toppen! sedan vill,Vi. XeNo, Pax och matte Ninni vill önska er ett gott slut av 2008 och ett GOTT NYTT 2009. Med massor av Boxerkramar och mattekramar till er från oss. Skål!

2008-12-30 @ 18:27:06
URL: http://www.nogg.se/xenopax
Postat av: Ann-Britt Incirias kennel-Britt

Vilken JUl !!! Ja jag kan se dig med julgranskulorna verkligen frestande!!! Tack för hälsningen i GB och vi önskar er ett Riktigt Gott Nytt År också och hoppas verkligen ni visar framfötterna och börjar tävla nu när man hör hur duktiga ni är: Ha det riktigt trevligt i Göteborg oförväntar mig en riktig rapport därifrån och glöm inte hålla tummarna Kram Ann-Britt o gänget

2008-12-30 @ 22:18:51
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Chuck o malin

Gott nytt år brosan!

2009-01-05 @ 13:50:05
URL: http://chuckberry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0