Härlig helg!

Hej!

Har haft en supermysig helg i vintervädret! I går åkte matte och jag till Pernilla och boxertjejerna i Skabersjö för lite spårning. Vi testade på en ny metod som Pernilla läst om i en superbra hundbok. Metoden visade sig vara helt perfekt för mig och Mollan som fattade galoppen direkt och flög fram som snöplogar i i spåret! Det var ju superkul! Jag var till och med så het på gröten att matte knappt hann med och fick halvhoppa på ett ben efter mig för att hon nästan tappade ena skon i farten. Pernilla fick sig en mindre fläskläpp av en gren som piskade till henne i ansiktet när Molly for fram i sitt spår! Här går det undan och ska våra mattar hänga med så får de minsann tåla lite skråmor..haha! Enzo är ju veteranen när det gäller spår så hon fick en betydligt längre och mer avancerat spår som hon klarade superfint trots tjockt snötäcke.

Det blev ytterligare ett spår var för oss "gröngölingar" och såklart en hel del bus i snön!



Enzo med sin älskade pipgris efter ett lyckat spår



Jag är inte blyg och drar mig inte för att låna tjejernas leksaker



Syns det att matte aldrig tejpat mina öron?




Kommentarer
Postat av: dagmatte

Visste väl att du skulle vara duktig på att spåra på riktigt, spårat har du ju gjort sedan du skuttade omkring på dina små valpben! Spårat godis och leksaker... Satt stilla i startställning och väntade på varsågod och sedan sköt du iväg: plöjde golven och mattorna inomhus och nosade på allt längs med och uppåt väggarna, utomhus fräste du av gräset och nosade av buskarna och träden och alla skrymslen i en otrolig frenesi och koncentration. Och gav aldrig upp! - slutade först när du fick tecken nu är det slut!

Det här med godis och leksaker gillar du ju fortfarande eller hur...? Det gör visst din syster Enzo också, ni är så lika varandra på bilden att jag först trodde att det var du.

2009-02-15 @ 22:37:50
URL: http://boxerbus.blogg.se/
Postat av: pernilla

Jag håller med, de är verkligen lika varandra. Syns så tydligt på fotona!

2009-02-16 @ 09:34:26
Postat av: Isabell

På så sätt :) Det låter roligt! Det ska bli jätte roligt att prova på agility! Ja, vi ses i malmö. Ska du ställa?? :)

Vilken helg ni haft, vilket väder och mycket snö. Dt ser inte alls ut sådär i hbg. Kram¨på er!

2009-02-16 @ 12:31:55
Postat av: Helene

Hej Miso, tack för ditt inlägg i gästboken ;) ingen blir gladare än jag om du länkar till oss, kram på dig & chaplin.

2009-02-17 @ 13:29:24
URL: http://www.aktivhundsport.se
Postat av: XeNo o Pax o Ninni

Hejsan boxerkompis! Åh vad ni verkar ha haft en fartfull dag med kompisar. Du ser så söt ut med otejpade eller tejpade öron, helt supergo kille är du. Krama matte och dig från oss Kramisar

2009-02-18 @ 21:23:31
URL: http://www.nogg.se/xenopax
Postat av: Ann-Britt Inciriaskennel

Vilka underbara bilder och det är ju härligt med

sol o snö duktiga är vovvarna och med samma mamma

blir det ju lite likheter iallafall både yttre o inre egenskaper vi ses på söndag o hejar kram ann-Britt m gäng

2009-02-19 @ 19:21:25
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Pernilla

HEj!

Ja det ska bli jätte roligt och spännande! Men hon är ju den finaste gula boxern i världen vad domaren än säger haha!

2009-02-20 @ 12:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0