Dagis!

Hejsan!

Igår var min första dag på dagis! Matte har haft himla tur som kunnat fixa en dagisplats till mig med så kort varsel. Det var ju egentligen meningen att jag skulle gå på ett alldeles nytt dagis som skulle öppna i Malmö denna veckan, men efter mycket strul meddelade de förra veckan att det inte skulle bli något dagisöppnande och vi stod utan plats..Matte ringde direkt till syster Enzos dagis och lyckades nog charma in sig lite hos föreståndaren genom att berätta att jag faktiskt var Enzos halvsyster och att jag är en så mysig liten buse, så de klämde in en plats till mig på en gång!



Första dagen på dagiset gick hur bra som helst! Det var nog mest matte som var orolig för att jag inte skulle tycka om det, men jag trivdes som en prins! Jag fick en egen liten box med en bädd och leksaker som matte tagit med. Vid sidan om mig står Cesar, en spaniel på 2 år. Vi kan nosa på varandra och pussas genom gallret framme vid utgången och vi kom genast överrens. Under dagen fick jag vara ute och busa med Cesar men jag tror jag busade lite väl mycket för hans smak så jag fick istället leka med Schäfertiken Ronja. Matte säger att jag kan behöva någon som säger till mig när jag busar för mycket och Ronja verkar bra på det. Tiden gick snabbt och jag hann precis komma dit innan det var dags för matte att komma och hämta mig igen. Jag sov som ett litet barn hela kvällen och natten. Egentligen skulle vi tränat lydnad med syster Enzo på kvällen, men efter en hel helg på klubben, en heldag på nytt hunddagis och rallylydnadsträning idag så lät matte mig vila upp mig..


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!

Så bra att Chaplin gillade dagislivet, Enzo är också nöjd med sitt dagsi. Hon gillar verkligen personalen och rusar alltid in när vi kommer dit. Träningen gick riktigt bra i går, hon var piggelin kan man väl säga men det gick att kontrollera så jag är nöjd. Nu har vi fått nya uppgifter att träna på här hemma. Roligt att ni kommer på måndag!



Pernilla, Enzo och Molly

2008-08-19 @ 11:11:51
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson
Postat av: Ann-Britt o Hans





skönt att det ordna sig med dagiset förstår att Chaplin gillar det han tycker ju om när det händer något liksom alla andra boxer ska bli kul att läsa mer om det har du förrestn anmält till lydnaden i lund? Kram Ann-Britt

2008-08-19 @ 19:09:19
URL: http://home.swipnet.se/)ncirias
Postat av: Chuck o malin

Kul med dagiset! Undrar om Chuck skulle fixa ett dagis med en massa hundar, han är ju inte överförtjust i andra på 4 ben hihi

2008-08-26 @ 08:33:37
URL: http://chuckberry.blogg.se/
Postat av: Pernilla

hej!

Nästa vecka hade passat perfekt, vi kan väl höras och bestämma en dag. Enzo ska ju gå på dagsiet då så då kan vi ses där och sen åka hem och titta på valpmästerverket haha!

2008-08-27 @ 09:55:54
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson
Postat av: Jennie & Exxa

Naw vilken söt :)

2008-08-28 @ 14:28:43
URL: http://exxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0