Nu börjar träningen igen..

Hejsan!

Tillbaka efter ett litet blogguppehåll..I veckan har vi satt igång med träningen ordentligt igen. I tisdags var vi på klubben och tränade rallylydnad med vår träningsgrupp. På vägen till klubben stannade vi till vid en kyrka för en liten paus och rätt som det var började kyrkklockorna ringa..så läskigt! Jag har alltid tyckt att kyrkklockor har varit lite skumma och visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till så jag satte igång och ylade men matte stod ju bara kvar lugnt och log åt mig!





Igår åkte matte och jag in till Oxie brukshundklubb för att träna lydnad med syrran Enzo och hennes matte Pernilla. Vi hade hoppats på att få träffa Enzos nya kompis, Molly, som är åtta veckor, men eftersom hon inte är vaccinerad än så fick hon stanna hemma. Säkrast så.. Både Enzo och jag var en aning okoncentrerade och våra mattar var väl måttligt roade över våra boxerfnatt och tramsigheter. Kanske inte så konstigt att vi hade svårt att koncentrera oss när Enzo var i höglöp..de kunde de faktiskt räknat ut själva :-)

Söta syrran



Nästa vecka ska vi ses igen och spåra lite. Hoppas vi får träffa lilla Molly då!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!

Vilka fina boxrar i bloggen! Molly kommer med och spårar, hon ska bara lära sig att ha koppel först... I dag fick Jesper sin dom, 3 månader med helgipsat ben. Kul... jag kommer inte kunna göra någonting mer än att hänga med hundarna på 3 månader, tur att man är hundfrälst haha!

2008-08-07 @ 13:18:07
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson
Postat av: Maria

Välkommen in i tävlingen! =)

2008-08-09 @ 22:46:04
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Helene

Vad roligt att du tränar! Kanske det blir tävlingsdebut för dig också snart då :)



M v h

Helene

2008-08-10 @ 23:18:24
URL: http://www.hundcenter.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0