Kul helg med kompisbus!

Hejsan!

Jag har haft en supermysig helg! I fredags kom mattes moster ner från Småland och jag väntade ivrigt på att hon skulle komma för att matte hade berättat att en av hennes tikar skulle följa med ner. Lite till min besvikelse visade det sig att det var gammeltiken, Smulan, som snart är elva år som fått följa med ner..jag som ställt in mig på riktigt bus! Smulan är en lugn och bestämd dam och det var minsann inte lätt att charma henne!

Liksom när matadoren försöker fånga tjuren Ferdinands uppmärksamhet på julafton, gjorde jag allt som jag kunde komma på för att Smulan skulle se åt mitt håll...lyckades väl sådär..



På söndagen åkte jag och matte in till Malmö för en heldag med min halvsyster Enzo och hennes matte Pernilla. Vi började med att träna lite lydnad på Oxie brukshundklubb innan vi åkte hem till Enzo och Pernilla i Skabersjö. Vi boxerbusar sprang runt och busade som bara boxrar kan! Det var väldigt varmt..men det hindrade inte oss! Fick oss en dusch i vattenslangen som avsvalkning..







Såhär fint kunde vi sitta när Pernilla frågade vem av oss som ville ha bollen..



Vi åkte också ut till ett fält för att spåra lite. Jag och matte har inte spårat annat än lite amatörspårning av godis så vi var glada att syrran och hennes matte kunde ge oss tips och visa hur vi skulle komma igång. Det här med spårning verkar vara något för mig! Jag tycker det är jättekul och det går verkligen undan när jag far fram i spåret...men nosen håller jag nere i alla fall!



Matte säger att hon är jättestolt över mig och lovar att jag ska få spåra mycket i framtiden :-)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha så fint de små busarna kunde sitta när bollen var med i leken! Hoppas ni får ett super boxerläger!



pernilla och Enzo

2008-07-08 @ 09:28:26
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0