Hårt jobb och bus!

Hejsan!

Söndagen i rasmontern på Malmö valp gick riktigt bra! Lagom kul att stå i en hage och inte springa runt och busa när det finns så många lekkompisar runtomkring..men det är inte ofta man får sådan uppmärksamhet..wow säger jag bara!  Massa folk som ville prata och gosa med mig..det gillar jag! Men oj vad det tar på krafterna att visa upp sig! Matte fick ju bokstavligen dra mig hem framåt kvällen och sen snarkade jag ordentligt vill jag lova!

I veckan har jag varit på dagis som vanligt medan matte har jobbat. I tisdags träffade vi Pernilla, Enzo och Molly för lydnadsträning på Oxie Bk. Som alltid är det så himla kul att ses och träna med syrran och gänget! Den här gången gick träningen väldigt bra och matte var stolt över mig. Jag har helt släppt min knäppa spärr när det gäller apporten som jag tidigare tyckte var lite obehaglig..Nu tycker jag den är jätteskojig! När jag hade tränat klart och det var dags för Enzo så sprang jag till och med tillbaka över planen för att hämta med mig apporten som matte "glömt" på bänken..och matte blev jätteglad!

Idag är jag hos dagmatte och myser! Vi har gått en långrunda på backarna som vi brukar, och idag fick vi sällskap av kompisarna Elsa och Lennieboy på vägen. Jättekuligt! Både Elsa och Lenniboy är ca 4 -5 månader gamla så här är det jag som är herre på täppan..för en gång skull :-)

Elsa och Lennieboy



Det är min boll!



Favoritkullen!



Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Incirias kennel

Ja att du var trött i söndag förstår jag verkligen jag var också trött och ändå kela jag inte med en massa människor men det var roligt att träffa dig och se hur fint du skötte dig!! Ser du ha en boll på bilden hoppas där är band i den hörde en skräckhistoria nu om en schäfer som fick en sådan liten boll i halsen husse lyckades inte få upp den han dog i husses armar !!! Husse är instruktör och alltså ingen nybörjare med hund känner att jag bar måste lägga in en varning till alla som låter hundarna ha en tennisboll som belöning efter träning Kram på er bägge två och hälsa även dagmatte Ann-Britt

2008-11-13 @ 18:49:44
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Pernilla,Enzo och Molly

Hej!

Tack för att ni tänkte på oss det hjälpte nog, tror att veterinären idiotförklarade mig för jag bölade som en galning redan i väntrummet. Pinsamt... men hon är ju ingen vanlig hund heller.



Kram

Pernilla, halta lotta och Mollan

2008-11-13 @ 19:15:22
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson
Postat av: Ann-Britt Incirias kennel

Grattis Grattis på födelsedagen hoppas den varit trevlig o kram påer bägge Ann-Britt

2008-11-19 @ 23:29:17
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Pernilla,Enzo och Molly

Tack själv! Det var faktiskt lärorikt, sen måste man nog ta vissa saker med en nypa salt annars oroar man ju i hjäl sig till slut.



kram

2008-11-20 @ 08:17:54
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0