Hundig helg..som vanligt :-)

Hejsan!

Efter dålig uppdatering är det dags för oss att berätta vad vi haft för oss den senaste tiden.

I helgen har det varit fullt ös. I lördags följde jag och matte med Pernilla och lilla Molly på första valputställningen i Hässleholm. Jag fick ju inte följa med in utan låg mest i bilen och tog det lungt..bortsett från ett par bensträckare då och då..lagom kul får jag nog säga! Utställningen gick i alla fall super för lilla Molly som slog alla boxrar och blev BIR! I finalen kom hon sedan 4:a av 18 valpar! Det var inte illa! Grattis till Molly från mig och matte!



Efter en heldag med mycket väntan i bilen fick jag mig en välförtjänt bensträckare och lite träning i parken när vi kom hem. Oj vad höstlöven for! Skönt!







Söndagen började tidigt med samling på klubben klockan åtta. Matte skulle hjälpa till i köket och agera funktionär på lydnadstävlingen. Jag hjälpte ju till så gott jag kunde med att ta hand om överblivna skinkbitar och köttbullar :-) På eftermiddagen cyklade vi hem för en stunds vila och lite mat innan det var dags att ses på klubben igen för lydnadsträning. Denna veckan var jag inte lika spattig som förra veckan och matte var stolt över mig. Matte tränar mycket på att få mig att sitta kvar helt stilla vid inkallning och liknande och det går riktigt bra nu! Jag har ju aldrig gillat när matte lämnar mig sådär, men nu har jag ju hajat att hon faktiskt inte överger mig för alltid...utan bara för ett par sekunder.

Både matte och jag har varit lite krassliga nu i början av veckan och varit hemma från arbete och dagis. Igår väckte jag matte genom att sätta mig och titta på henne på ungefär 2 cm avstånd och flåsa henne i ansiktet. När jag gör sådär så vet matte att jag menar att det är bråttom ut! Min mage har inte varit så snäll mot mig men har börjat bättra sig nu så efter dagis idag blir det träning med syster Enzo på Oxie Bk! Kul!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt inciriaskennel



Vad kul att träffa dig i lördags ! Tur ni var med o heja på Molly därför det gick bra hoppas magen är bättre nu Kramisar gamle matte

2008-10-22 @ 23:06:30
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Pernilla,Enzo och Molly

Hej!

Ja visst var det härligt att se! Vi får väl se hur länge jag orkar med denna sjövilda boxer, kanske får ställa in operationen trots allt haha!

2008-10-23 @ 10:23:51
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0