Händelserik helg!

Hejsan!

Helgen har varit jätterolig för mig! I lördags åkte jag och matte, precis som förra veckan, till skogen med syster Enzo och Pernilla. Jag och Enzo busade som vanligt och så fick vi gå varsitt spår! Det var jättekul och jag for fram som en liten plog bland höstlöven! Jag har så bråttom att jag knappt har tid att stanna och markera pinnar och leksaker som Pernilla lagt ut till mig i spåret. Nu får matte busa med spårpinnar med mig utanför spåret för att jag ska tycka det är lönt att stanna och ta upp dem..Men det ska inte vara något problem för att busa är jag inte dålig på :-)

Efter spårningen tog vi en runda längre in i skogen och jag och Enzo busade på som tokar i vanlig ordning..(eller oordning) :-) Vi stannade till vid en glänta och där körde vi lite uppletande. Både jag och Enzo tycker det är superkoj och blir så glada när vi hittar konstiga saker som våra mattar "tappat bort" i skogen. Det är inte varje dag man hittar tandborstar och halvätna mjukiskängurur i skogen inte! Efter allt jobb i skogen var vi riktigt trötta och snarkade gott resten av eftermiddagen och kvällen!
 
Såhär trött var jag efter en heldag i skogen..skönt att slappa i soffan med matte!



Matte tog ett glas vin...och hon hälsar att hon lovar att hon inte bjudit mig..även om det ser ut så..haha

I söndags var det dags för lydnadträning med träningsgruppen för Birgitta. Jag hade hämtat mig rätt bra efter den hårda lördagen och hade mycket energi för träning. Har ju inte varit på klubben på ett tag nu så det är klart man är laddad. Alla hundar i gruppen verkade vimsiga och lite trotsiga igår av någon anledning..och jag är ju inte den som är sen att haka på något :-) Matte suckade rätt mycket åt mig emellanåt men blev superglad när jag fick för mig att jag skulle visa henne att jag faktiskt kan både 1:ans och appellens apportering! Jag har aldrig kommit och satt mig vid hennes sida utan att släppa apporten förut men jag fick ju göra något för att få henne på bättre humör..:-) Får se om jag bjuder på någon sådan uppvisning igen.. På onsdag ska vi i alla fall ta ett extra träningspass med Birgitta igen.

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Håkansson Incirias kennel

Fortfarande lika duktiga på träningen tur att ni har sådana duktiga mattar du o Enzo, Och tungan den var inte dålig den heller undrar vem du ärvt den av ?????? Ska du följa med eller Matte och titta på Mollan i helgen? Lycka till och hoppas du forsätter med sådan apportering Kram Ann-Britt

2008-10-13 @ 18:17:36
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: XeNo o Pax o Ninni

Va kul ni har på era spårmöten i skogen. Men jag tror nog att din matte har blandat lite vin i ditt dricksvatten, du ser ju helt slut ut gulliga Chaplin. Hoppas att ni har det bra och att vi kan träffas nån gång igen// KRAMISAR och BOXERHUGS

2008-10-15 @ 19:02:09
URL: http://www.nogg.se/xenopax
Postat av: Pernilla,Enzo och Molly

Hej! Nu saknar vi faktiskt er blogg, vi vet att det hänt massor i era liv på sistone. Bilder tack!!!!



Vi ses i kväll!

2008-10-22 @ 11:12:34
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0