Vi har varit på brukshelg!

Hejsan!

Nu är vi tillbaka och har hämtat oss efter en mysig brukshelg i Ystad tillsammans med härliga boxerbusar och deras mattar! Första dagen tränade vi lydnad och fick visa lite hur långt vi kommit och så fick vi hjälp med de moment som behövde extra träning. Matte tyckte att jag skötte mig bra och även Lars, som var vår intstruktör tyckte att vi kommit en bra bit. Det som är min svaga sida är ju det med att ligga och sitta stilla. Jag gillar inte när matte bara går ifrån mig och då tramsar jag mig för att komma ur situationen, men Lars var envis och gav sig inte. Vi har fått i läxa att träna mycket på detta.

Lars gav sig inte i första taget..







Efter lydnadsträningen begav vi oss ut i skogen för uppletande. Detta är ju verkligen min grej! Jag tycker det är hur kul som helst och far iväg som skjuten ur en kanon när matte släpper iväg mig. Matte tycker jag är jätteduktig för jag slutar aldrig att arbeta och ger mig inte vad som än händer...men oj vad trött jag blir. Det kommer bli mer uppletande för oss!

På söndagen var det dags för spår..skoj! Matte och jag är ju lite färskingar på denna biten men det visade sig gå hur bra som helst. Vi fick ett lite kortare och enklare spår och jag jobbade på som en tok. Var lite förvirrad i början, men kan väl skylla en del på mattes urkassa spårlina som fastnade och trasslade in sig precis överallt. När jag sedan slapp den så jobbade jag på som bara den. Lars tyckte jag var superduktig och vi fick tips om hur vi ska fortsätta vår spårträning. Lars sade även att den vore en skam om matte inte tävlar bruks med mig så nu får hon jobba på sina nerver så att vi kommer ut på tävling..Första spårträning blir med syster Enzo och Pernilla redan till helgen!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt o HansAnn-Britt

Vilken kontakt ni har helt otroligt !! Jag är verkligen impad på den bitan av både Enzo o Chaplin verkligen kanon bilder också håller med LArs ni måste ju ut och tävla många kramisar från Löberöd / Ann-Britt

2008-10-02 @ 18:39:37
URL: http://home.swipnet.se/)ncirias
Postat av: Åsa å Wilma

Hej på er! Tack för i helgen =)

Klart ni ska ut å tävla ni är ju super duktiga. Hoppas vi ses snart =)

Kram

2008-10-02 @ 22:17:53
URL: http://wilmaoasa.zoomin.se
Postat av: Pernilla, Enzo och Molly

Ni är ju jätte fina! Söta Chaplin han ser verkligen ut att avguda sin matte. Hur är det med blåtiran? hade gett rätt mycket för att få vara med och se när du knockade dig själv haha!

2008-10-03 @ 09:31:12
Postat av: David

Hej!



Tack för påhälsningen!

Hoppas allt är bra med er också.



kram

2008-10-03 @ 10:55:56
URL: http://www.davig.se
Postat av: Ann-Britt o HansAnn-Britt

Tack för pratstunden igår alltid lika trevligt och kul att höra lite från Boxervärlden Kram och ha en trevlig helg Ann-Britt

2008-10-03 @ 18:33:30
URL: http://home.swipnet.se/)ncirias
Postat av: Pernilla, Enzo och Molly

Tack för i dag! Det var jätte roligt att träffa er. Boxersson sussar gott nu haha!

2008-10-04 @ 20:57:47
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0