Hundig helg!

Hejsan!

Denna helg, liksom de flesta hos oss, har gått i hundnörderiets tecken :-) I lördags morse promenerade jag och vovvarna ner till klubben för en heldag med träning och pyssel i köket. Det hölls en utbildning i inlärning av lydnadsmoment för instruktörer, figuranter och tävlingsledare och meningen var att jag skulle hjälpa till att fixa mat i köket till deltagarna. Men vår lydnadsinstruktör, Birgitta, deltog i kursen och eftersom hon för tillfället saknar hund så lånade hon Chaplin för dagen. Detta ledde till att jag tillbringade mer tid på apellplan än i köket..inget mig emot! Chaplin var superduktig och vi fick flera nya och nyttiga tips! För Bella var det ju en hel del träning bara att vara med nere på klubben med alla hundar och människor och allt vad det innebar. Jag körde lite kontaktövningar i kanten av planen med henne bara. Båda vovvarna stupade i sin superbädd och snarkade ikapp så fort vi kommit innanför dörren framåt kvällen.

Idag var det upp med tuppen igen för att åka och spåra med Skabersjöligan. Denna gången följde min snälle granne med oss och jag övningskörde till Skabersjö. Ser ut som jag lyckats få min granne till en riktig hundnörd nu också :-) Han hängde med på alla spårrundor i regn och slask och sade inte ett pip..bara log när jag frågade om han var blöt eller trött. Igår kom han, som vanligt, ner till klubben och hälsade på och när han skulle ta upp lite hundgodis ur fickan till vovvarna trillade en bajspåse ut..haha! Det verkar vara kört för honom med nu :-)

Spårningen idag gick i alla fall bra. Chaplin fick, som sist, ett rakt spår med en pipleksak som slut. Liksom sist for han fram som skjuten ur en kanon i spåret och jag kom hoppandes efter! Denna gången lyckades jag dock behålla båda skorna på fötterna ..haha! Bella fick också ett rakt spår med en boll som slut. Hon spårade också fint, men verkar vara ganska lättstörd i spåret så det får vi tänka på till nästa gång. Snopet nog hade någon varit och pillat på vårt slut så bollen var borta när vi kom fram..Lite tråkigt för Bellisen så fixade det så bra..

Jesper var med och tog några bilder på oss..

Bella gör sig klar för att spåra!



Bella och jag spårar i regnrusket



Kommentarer
Postat av: Pernilla

ja duktiga var de faktiskt alla fyra! hoppas ni får det trevligt på Boxerfullmäktige, vi får hoppas att våren kommit till Skåne helgen därpå!

2009-03-08 @ 19:56:55
Postat av: Ann-Britt



Jag beundrar er verkligen vilken enregi ni har Kram Ann-Britt

2009-03-08 @ 20:44:56
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Markus Karlsson

Hej! Kul att se Bella och med en rolig kompis. Skrattar när jag läser om att Bella är så lugn på jobbet, det var hon alltid när Tommy hade henne med sig dit. Hur gammal är Chaplin, känner igen han..

Lycka till med träningen!



Mvh Markus

2009-03-09 @ 17:39:48
Postat av: Miso

Hej Markus!



Vad kul att du hittade hit! Bella är en otroligt härlig boxertjej! Och visst ligger hon fint och vilar när hon är med på jobb :-) Chaplin fyllde tre år i januari men är fortfarande en riktigt barnslig fjant! Bella och han har superskoj ihop :-)



Miso

2009-03-09 @ 20:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0