Träning och snart tävling!

Hej!

Igår var det dags för träning med lydnadsgruppen och jag och vovvarna promenerade ner till klubben efter jobbet. Nu börjar min och Chaplins första tävling närma sig och det känns i magen. Vi gick igenom alla momenten igår och han kan ju dem fint, men såhär i sista sekund så hittar jag en massa som jag borde finslipa på..Men som sagt, ger vi oss inte ut på tävlingsplanen snart så gör vi väl aldrig det så det får väl bli lite halvdant i början..huvudsaken är ju att vi har kul! Hade tävlingen varit på Lunds Bk så tror jag det hade gått fint, men nu är den ju i Veberöd och med alla människor, hundar och nya lukter så kan det gå precis hur som helst..haha!  Bella fick också träna igår och herregud vad hon är duktig! Efter att ha kämpat, bokstavligen talat, med blod svett och tårar för att få Chaplin till att överhuvudtaget ska kunna  vistas på klubben utan att få tuppjuck så måste jag säga att Bella är otroligt lätt och tillmötesgående! Ettans apportering har jag och Chaplin precis fått rätt på, trots att han tuggar en del, och Bella gjorde den klockrent igår efter första försöket..snacka om snopen matte!




Kommentarer
Postat av: Pernilla,Enzo och Mollan

Lycka till i morgon, vi tror det kommer gå kanon!



Kram

2009-03-28 @ 12:25:43
Postat av: Isabell

Hejsan. Jag är super nyfiken på hur det gick för er. Det borde vara super svårt att få saker och ting sitta när man är på en ny plats och all nervositet.

Kram isabell

2009-04-03 @ 15:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0