Tävling..

Igår var Chaplin och jag och tävlade i Svedala. Vi har ju tävlat ett par gånger innan och varje gång har jag kännt att jag ställt till det med mina nerver. Allt som funkar så bra på träningsplanen är som bortblåst så fort ordet tävling är med i bilden. Inte konstigt att det blivit tokigt när jag har varit så nervös att jag inte kunnat skilja höger från vänster, snubblat, tagit till en massa konstiga viftande av armar och ben eller sagt kommandon med ett tonfall som aldrig tidigare använts. Tror tusan vovven tror att matte fått knäppen och måste tas om hand. Som jag sade till min mamma före tävlingen.."Det måste ju ha varit för Chaplin som att gå ut och tävla på plan med en helt främmande man, full till på köpet!" I går bestämde jag mig i alla fall för att INTE låta mig eller mina nerver sätta käppar i hjulen för min hund och det gick ju riktigt fint! Tyvärr var det stökigt på planen vid platsliggningen och det påverkade ju en del. Hunden vid sidan om oss gick på Chaplin, fick visas av plan och vi fick lägga om. Trots störningen som blev tog vi oss igenom hela tävlingen och slutade på 157 poäng, alltså 3 poäng från uppflytt. Lite irriterande då jag vet att om det inte varit stökigt så hade vi fixat det, men jag är supernöjd ändå! Nu har vi anmält oss till fler tävlingar och är snart tillbaka :-)




Kommentarer
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Ja det går fin fint nästa gång men visst sjutton är det retfullt 3 stackars poäng men skam den som ger sig Kram Ann-Britt

2010-05-11 @ 11:20:42
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0