Idag är det ingen vanlig dag..

Nä, idag är det ingen vanlig dag för idag är det faktiskt Bellas födelsedag! Nu är Bella hela 3 år gammal :-) Nästan ofattbart så mycket hon hunnit vara med om under dessa år när man tänker efter. Flytt hit och dit, ett gäng valpar, sjukdom och en himla massa skojiga saker också förståss :-)

Minns som igår när jag hämtade hem henne. En fredag var det. Sista fredagen i februari förra året. Jag hade bestämt mig för att jag ville ha en vovve till och kull var redan utsedd för en valp framåt sommaren. Hade ju sett att Bella behövde ett nytt hem men tänkte inte så mycket mer på det förutom att jag höll tummarna för att hon skulle hitta en trevlig ny husse och/eller matte. En torsdagskväll satt jag där igen, som jag gjort flera gånger tidigare, och stirrade på fotot av Bella och önskade att allt skulle lösa sig för henne. Tror till och med att jag fällde en tår eller två med tanke på vad som hänt henne och familjen. Sen bestämde jag mig. Hon flyttar hem till oss, mig och Chaplin, såklart! Och på fredagen, knappt ett dygn senare,  låg hon här i soffan hos mig och mysde.

Klart det var en utmaning att plötsligt ha två hundar istället för en. Bella och Chaplin fann varandra direkt och har alltid varit som Piff och Puff. Men det var klart en omställning med två hundar istället för en innan man fick in rutiner.  Minns så väl bara första gången jag skulle ut med dem på kvällen. Att hålla reda på två koppel med boxerbusar i andra änden var ju ett helt företag!

Jag ångrar inte en sekund, och är otroligt tacksam för, att ödet förde mig och Bella samman!

Hipp hipp hurra min älskade trubbnos!







Kärt barn har såklart många namn :-)   (Elli, Pelle, Ärtan Boll, Ätti, Lusen, Lusi Lu och Loppan är väl de vanligaste )


Kommentarer
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

ja vem minns inte allt detta och så glada vi är att du tog hand om henne och naturligtvis blir det ju party som vanligt hos er när hundarna fyller år vi hörs Kram på er alla Ann-Britt

2010-11-05 @ 16:33:58
URL: http://inciria.cybersite.se
Postat av: David

Grattis igen!



Härligt att höra om lyckliga hundhistorier. Bella kunde inte ha kommit till en bättre matte!



Kram

2010-11-05 @ 16:36:46
URL: http://www.davig.se
Postat av: Susanne

Hejsan!

Va roligt att du träffat en Snuffe-dotter, undra vem det kan vara, tänkte så det knakade när jag läste ditt inlägg, men kan inte komma på vem det är. Zelma som bor i Skåne, som är en Snuffe-dotter, hon är äldre än 1,5 år, så det står helt still.



Önskar er en trevlig helg!!!



Vänliga hälsningar

Susanne med flock

2010-11-05 @ 19:44:23
URL: http://woogiebox.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0