Det är mycket nu..

Denna helgen, liksom så gott som alla helger, har gått i hundnörderiets tecken. I lördags var jag och Chaplin på viltspårskurs arrangerad av Boxerklubben. Jättespännande, fast matte hade lite svårt för blodet och klövarna i början. Chaplin tyckte det var hur roligt som helst. Vem vet..kanske något vi ska fortsätta med framöver? På söndagen blev det vanligt personspår för båda vovvarna i Bökeberg, solande i hundgården och sedan en lååång promenad med många boxerfnatt. Hundarna känner verkligen att våren är här! Den här veckan blir kort. På onsdag åker jag och Pernilla till Stockholm för att gå på tredje delkursen i vår utbildning till diplomerade hundmassörer. I denna delen ligger det skriftliga provet och just nu är mitt huvud ett enda virrvarr av latinska namn på muskler, leder och ben. Håll tummarna för att jag reder ut det :-)

Chaplin tyckte den där klöven var mycket intressant. Bilden är tagen av och snodd av Erik Sundberg.



Bella tar upp sitt spår fint



Bollen slår det mesta



Förra veckan fick Bella en roll i musikalen "Legally Blonde" som ska ha premiär på Nöjesteatern i Malmö i september. Vi blev jätteglada att Sara, som har ansvar för hundträningen inför föreställningarna, ville ha med Bella! Jag rycktes nog med för en liten stund där men insåg, som tur var, lika snabbt att detta var tokigt. Bella är en hund med väldigt mycket energi och som behöver få arbeta för att må bra. Som jag sa till Sara så kan jag inte tänka mig att Bella hade valt att vara på en scen framför att göra en budföring i full fart över appellplan eller gå ett spår i skogen. Dessutom så skulle det innebära repetitioner upp till 4 gånger i veckan fram till september och jag vill inte att Bella, eller Chaplin för den delen, ska behöva offra sin tid i skogen och/eller på träning för att vara med på något som matte tyckte lät som en kul grej. Bella har, under sitt korta liv, varit med om en hel del och nu ska hon få vara hund minsann! Något bra kom det ur det här ändå: ett gäng "teaterhundar" att massera :-)


Kommentarer
Postat av: David

Gött med viltspår! Det brukar uppskattas av de flesta "trubbnosiga" ;)

2011-04-04 @ 19:47:54
URL: http://www.davig.se
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Så fina bilder och kul dom är så duktiga blev riktigt snopen när jag hörde att Bella också fått erbjudande om roll i Legally blonde även som släktingen Annie och båda från oss visst är det roligt men jag tycker du är klok som satsar på deras träning o tävling nu när du kommit så långt ni kommer också att få publik när väl valparna flyttat kram och lycka till tänker på er båda till ert prov och hör av er när ni kommit hem ! Boxer pussar från Mazie o o kramar från oss / Ann-Britt

2011-04-05 @ 08:13:55
URL: http://inciria.cybersite.se
Postat av: Amanda.

fina bilder (;

2011-04-22 @ 14:44:39
URL: http://mandabergdahl.blogg.se/
Postat av: Amanda.

fina bilder (;

2011-04-22 @ 14:44:42
URL: http://mandabergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0