Syskonbus!

Hejsan!

Igår åkte matte och jag hem till min halvsyster Enzo och hennes matte, Pernilla, på eftermiddagen. Vi skulle egentligen spårat lite, men det var så himla varmt att varken vi vovvar eller våra mattar hade ork till det. Det blev istället en massa boxerbus med syrran i trädgården. Det hade jag inget emot..Enzo har ju så många skojiga leksaker och jag är minsann inte sen att testa varenda en av dem..



Stackars Enzo var mycket förundrad över vad det var för konstig typ hon släppt in i sin trädgård..



Vi gruffade lite med varandra i början med vilka syskon gör inte det ibland..Vi glömde det lika snabbt och busade på som bara två boxerbusar kan! Man blir ju ganska snabbt varm och flåsig när man kör boxerrace med syrran så det var skönt att få duscha av sig i vattenspridaren mellan varven..och dricka en massa med såklart!



Man blir ju himla törstig av allt busande..och vi delade fint som syskon ska..



Jag hade en jättemysig dag hos Enzo i Skabersjö, förutom när matte och Pernilla bestämt fick för sig att jag hade blivit stucken av en geting ( vilket jag inte hade) och matte stoppade all lek för att hälla i mig en massa kortison! Usch säger jag bara! Det är ju i och för sig bra att ta det säkra före det osäkra i sådana situationer, men matte får nog lugna sig med kortisonet lite..Ska hon fortsätta såhär så får man väl det till frukost snart..haha

Nu är jag alldeles slut efter allt busande igår och efter att ha varit med matte på kontoret idag. Det var verkligen en upplevelse, men så skoj! Har varit med om mycket..åkt tåg och hiss, träffat massa nya människor och sist men inte minst befunnit mig på fjärde våningen! Det var något jag inte varit med om tidigare och det tyckte jag var konstigt att se alla bilar och människor nere på gatan genom de stora glasfönstren. De försvann ju under mig..konstigt!




Kommentarer
Postat av: Zelda

Tack och åh vad kul att det finns fler boxrar som bloggar! :-)

2008-08-02 @ 21:51:02
URL: http://zelda.blogg.se/
Postat av: XeNo o Pax

Va kul du har som har en sådan snäll syster, men det knepiga är att en av våran mattes hund hette Enszio och va kille, så det tog en stund att vi fattade att det var en tjej! Men hon é lika söt som sin bror. Va tur att det inte blev något denna gång med getingsticket, ha det nu så bra på mattes jobb osv,,, kram från Boxarna bus

2008-08-03 @ 18:57:22
URL: http://www.nogg.se/xenopax
Postat av: XeNo o Pax

Vi ville bara skicka en boxerkram till dig och hoppas att du mår bra!

2008-08-06 @ 12:19:55
URL: http://www.nogg.se/xenopax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0