Träning, träning..

Hejsan!



Vilket härligt väder vi har fått med sol och värme..men det kan ju vara lite tufft i värmen när man är en boxerbus som jag och inte riktigt har vett att ta det lugnt mellan varven. Tur att matte och dagmatte har vattenflaskan nära till hands :-)
I tisdags var vi på klubben och tränade rallylydnad med några gamla kompisar från vårens kurs. Matte tyckte jag skötte så bra så att nu har hon bestämt att vi ska tävla i Oxie dagen efter vi kommit hem från boxerlägret..Både matte och jag kommer nog vara rätt trötta efter en veckas lydnadsträning och spårande i skogen men vi tar tävlingen som en träning..om inte annat så måste min matte i alla fall träna nerverna inför "riktiga" tävlingar framöver :-)
Igår blev det tävlingslydnad med Birgitta som vanligt på onsdagar. Även igår var matte nöjd med mig..det var snarare hon som var virrig och svängde till vänster när hon blev kommenderad höger, flaxade till med armarna i tid och otid och gav mig dubbla och otydliga kommando. Som sagt..min matte behöver träning hon..i både det ena och det andra! Nästa gång vi träffar Birgitta ska vi i alla fall ha en egen liten träningstävling med alla moment i Lydnad 1 och hon ska sätta poäng på oss. Ska bli kul att se hur vi ligger! Har inte så höga förväntningar på våra poäng för vissa moment är halvklara..men, vem vet.. är jag på träningshumör och matte sköter sig så kanske jag överraskar!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag tror att det kommer att gå super bra! Ni är duktiga. När vill ni ses på söndag? Vi kanske kan höras i kväll och bestämma?



Pernilla

2008-07-03 @ 14:44:04
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson
Postat av: Pernilla

Perfekt! Vi kommer och hämtar er då. Jätte roligt!



Pernilla och Enzo



2008-07-04 @ 13:24:22
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0