Varm helg

Hej hopp!

De senaste dagarna har vi hittat på en massa skoj. I helgen var det underbart väder och på lördagen åkte matte, jag, mattes kompis med familj och deras vovve Zion till skogen för en mysig promenad. Det var ju varmt och soligt och då får man passa på att vara ute, men skogen passade bra för oss för det var lite mer skugga där och då orkar jag hänga med. Men en massa vatten måste jag ju ha. På kvällen tränade vi lite lydnad efter de tips vi fått av Birgitta. Det gick bra men jag var ju helt slut när matte var klar med mig..

image63

På söndagen var vi ute hela dagen. Vi började med att hänga med på den vanliga söndagspromenaden med hundkompisarna. Det var otroligt varmt och matte säger att jag saknar vett att ta det lugnt så tungan hängde nästan i marken och jag drack som en tok. Vi gick in på ett koloniområde och där fick jag och kompisarna duscha..så skönt!

Här är några bilder på mig och kompisen Castro, 4 år.

image64

image65

image66

Efter mycket bus i värmen blir man ju trött..

image67

Resten av söndagen spenderade matte och jag i parken tillsammans med några kompisar. Matte solade medan jag låg och vilade i skuggan med min boll.  Innan vi gick hem delade matte och jag på en glass..mums! Min kära boll har hängt med mig överallt denna helgen och även om jag var helt slut på väg hem från parken så skulle jag inte släppa den vad som än händer!

image68

Igår, måndag, var det dags för träning med Birgitta igen. Vi gick först en lång promenad så att jag fick snusa av mig lite innan vi satte igång med träningen. Jag hade ju vilat upp mig efter helgens äventyr och var superpigg på att busa..Det var ju bara det att det inte riktigt var det matte och Birgitta hade i tankarna..Hmm..matte och jag kom inte riktigt överrens i början för jag var virrig tyckte hon och då blir hon irriterad. Men när apporten kom fram bestämde jag mig för att skärpa mig för den är ju så himla kul! Matte blev superglad att jag fixade det så bra och det blev i alla fall ett bra slut på träningen för oss båda. I kväll ska matte och jag ner till klubben och träna vidare för på torsdag ska vi träna med Birgitta igen och då vill matte att jag sköter mig bättre..hmmm..

Kommentarer
Postat av: Caroline

Härliga bilder, det är kul att se hundar leka.
Denna ras är även otroligt fin!

2008-05-13 @ 10:54:03
URL: http://Http://svanemar.blogg.se
Postat av: Ewie

gulliga hundar :P ser väldigt pigga ut.

2008-05-13 @ 10:56:18
URL: http://ewiiie.blogg.se
Postat av: sukki

Hej! Jag har kört igång en designutlottning, kolla gärna in den :) om du vill delta så är det bara att lämna ett inlägg.
Missa inte hellerskönhetstipsen på bloggen ;)
kram

2008-05-13 @ 19:48:42
URL: http://moonprincess.blogg.se/sukki
Postat av: Chuck o malin

O jag känner verkligen igen mig, värmen kan ta kål på buskillar som oss! Riktigt coola bilder på dig i alla fall.

2008-05-14 @ 09:14:22
URL: http://chuckberry.blogg.se
Postat av: PernillaochEnzo

Hej på er! Det verkar ju gå super med lydnaden, då får vi väl se er ute på tävlingar framöver!! Blir det styrelsemöte på Lunds BK?

Krmaar
PErnilla och Enzo

2008-05-14 @ 10:37:11
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson
Postat av: XeNo här med sin syster yster Pax

Va kul helg du har haft lägerkompis, du verkar ju bli superduktig kille tycker vår matte. Nu ligger vi väldigt långt efter er i träning. Din matte är jätte duktig till att aktivera dig. Ha det så bra och massor av nospussar från Pax och boxerkramar från XeNo och Matte Ninni

2008-05-14 @ 23:40:54
URL: http://www.xeno-pax.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0