Hoppas på en solig helg!

Nu är helgen snart här och det har utlovats härligt väder! Det hoppas vi verkligen på för vi har många aktiviteter inbokade. Långpromenad med Sofia och tollartiken Xtra, träning på klubben och träning med boxerkompisarna! Igår blev det ingen brukslydnadskurs för oss för jag hade huvudvärk och kände mig inte så bra. Tur att man har en så supersnäll granne som erbjuder sig att ta en runda med Bella på kvällen :-) Bella fick sin runda på en timme och under tiden tränade jag och Chaplin på ingångar och position i vardagsrummet med hjälp av klicker. Klickern får man passa på att använda när Bella inte är hemma. För ett par dagar sedan ( för övrigt samma dag som Chaplins och min tokiga träning på klubben!) tänkte jag introducera klickern för lilla Bellisen. Det blev en upplevelse må jag säga! Min tanke var ju att jag skulle börja med att få henne att förknippa ljudet med godis och belöning. Jag klickade..och Bella for runt, gruffade, tittade upp i luften, ner i marken, åt höger och åt vänster och kunde inte fatta vart det där skumma ljudet kom ifrån! Något godis hade hon minsann inte tid att ta..hon hade ju fullt upp att vakta oss för det där konstiga klickandet som verkade förfölja oss..sötisen! Vi får ta det där med klickern i lugn och ro hemma framöver istället. Än så länge fungerar träningen ju bra med godis och kampleksak :-)

Ser fram emot en långpromenad med busarna i eftermiddag!







Hoppas ni alla får en skön helg!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Synd att du inte mådde bra i går, kursen var som vanligt kanon! Hoppas ni får en mysig helg i solen, vi ses på söndag!



Kram

Pernilla och boxrarna

2009-04-24 @ 13:50:38
URL: http://boxersson.blogspot.com
Postat av: Ann-Britt Inciriaskennel

Tack för hälsningen vi önskar er också en riktig

underbar helg fast jag tror hundarna blir slöa i värmen ha det bra iallafall kram på er alla Ann-Britt o de andra

2009-04-24 @ 18:43:32
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Sofia och Xtra

Found you! Det var inte så svårt, sökte på "chaplin och bella" på google. :P



Har inte skickat bilderna än, glömt din email! Antingen ser du det här och mailar mig eller så sms:ar jag. Whatever, tack för idag och vi ses imorgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0