Solig och boxerbusig påskhelg!

Ja, det har varit en härligt solig ledighet med mycket boxerbus och träning. Tänk om man kunde vara ledig alltid och bara pyssla med hundarna, träna och gå långpromenader!

I fredags åkte jag och Chaplin till Hörby Bk för att delta i det årliga boxerbuset med Boxerklubben. Vi hade en härlig dag med fint väder, tipspromenad, boxerrace, femkamp och korvgrillning tillsammans med boxerkompisarna!

Chaplin och jag kämpar med "slalom" i femkampen.



Att plocka spårpinnar som ligger i vatten verkar lite läskigt tycker Chaplin



Chaplin fick hänga med mest hela dagen på boxerbuset, men man blir ju trött av alla aktiviteter och att hålla koll på boxerkompisarna hela tiden så en liten stund fick han sitta i bilen..det var inte populärt och Chaplin demonstrerar tydligt att han blivit illa behandlad och att det inte kan finnas någon annan hund som har en sådan taskig matte som han!



Igår promenerade jag och vovvarna till Norra Fäladen för påskmiddag med föräldrarna. Innan middagen hann jag och mamma med en extra lång promenad med vovvarna ute vid åkrarna mot Stångby. Chaplin brukar springa lös hela vägen men jag är fortfarande osäker på att släppa Bella lös om inte "kusten är helt klar". Hon har ju så otroligt mycket sprätt i benen och rör sig på väldigt stora ytor när hon är lös..sen är det ju lite knäck i lurarna emellanåt med. Igår fick hon vara lös mycket och efter ett tag verkar det som att hon fattar att det inte är sista gången i livet hon får springa fritt så då lugnar hon sig. Efter två timmars promenad runt åkrarna snarkade vovvarna i kapp under påskmiddagen.

Idag har jag och Bella varit nere på klubben och tränat tillsammans med Sofia från brukslydnadgruppen och hennes tollare Xtra. Jag har tidigare inte vågat släppa lilla fröken när vi är på klubben för då kör hon sina boxerrace och kan mycket väl tänka sig att sätta sprätt på samtliga ekipage på appelplan och det är ju inte så lyckat. Vill ju inte att hon ska tro att apellplanen är en lekplats heller. I dag gick det i alla fall lysande. Jag bestämde mig bara för att hon skulle vara lös och hon skulle inte vara någon annanstans än vid min sida..och det gick! Det gäller ju att man är alert och pratar med henne hela tiden och att inte tappa hennes uppmärksamhet. Svettigt var det, men vi hade kul båda två!
Chaplin fick sig också en träningsomgång när vi Bella och jag kom hem från klubben och nu ligger båda grisarna i soffan och snarkar.,,De skulle bara veta att det väntar ännu mer hundnördsaktiviteter imorgon...haha!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Låter som ni har haft full rulle i helgen. Det har vi ocks, mycket träning och sen har jag planterat en massa blommor i trädgården. Hoppas det blir lika fint hundnörderiväder i morgon!

2009-04-12 @ 22:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0