Träning mest hela tiden här :-)

Ja, det har blivit en hel del träning den sista tiden. Man får ju passa på när man har är ledig och har tid. Igår började dagen med en lång promenad ner till åkrarna vid Värpinge. Så tidigt på morgonen kan man vara säker på att man är ensam där nere så jag släppte båda vovvarna så att de fick sträcka ut ordentligt..och hej vad det går när de är igång :-)! Vid lunch promenerade jag och Bella ner till klubben för lite träning med Sofia och Pernilla med vovvar. Det gick jättebra med Bella även denna gången. Nu behöver jag inte ha koppel på henne alls på klubben även om där är andra ekipage som tränar vid sidan om..jätteskönt! Jag kan till och med säga åt henne att lägga sig och ligga kvar mellan momenten medan jag går och pratar med träningskompisarna eller hjälper någon annan och hon är så duktig och ligger bara där och tittar! Vi tränar mest kontakt och inkallning, sen har vi börjat lite smått på fotgåendet. Platsliggning gör vi också varje gång vi tränar. Igår provade vi på hoppet och det tycker Bella är skoj så det blir nog inga problem!
Hemma från klubben igen så var det Chaplins tur för träning. Vi gick bort till fotbollsplanen där vi brukar träna och slipade på kontakten och linförigheten. Sen tänkte jag att jag skulle få till de där snabba läggandena som han en gång haft..men det ville sig inte. Chaplin är så otroligt påverkad av värme och även om det inte hunnit bli så varmt än så är det en stor omställing för honom och det märks direkt att han blir slö. Lade sig gjorde han ju, men snabbt gick det inte...Kanske går bättre ikväll. Då bär det av till klubben igen för träning med lydnadsgruppen!




Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Incirias kennel

så duktiga dom blivit! Underbara där dom sitter .Ha en skön helg o glöm inte koppla av kram Ann-Britt

2009-04-18 @ 17:49:02
URL: http://home.swipnet.se/Incirias.se
Postat av: pernilla

så söta busar du har!

2009-04-19 @ 20:26:13
Postat av: Emma & Svea

Hej på er!

Hoppas ni har det bra! Vad fina de är tillsammans, riktiga sötnosar :) Kul att höra att det går bra för er!

Hälsningar från oss i Umeå

2009-04-20 @ 20:13:34
URL: http://boxerliv.blogg.se/
Postat av: Chuck o malin

Jätte fina boxerbusar!

2009-04-21 @ 21:03:19
URL: http://chuckberry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0