Vi ska ha kul!

Hej!

Solen tittar fram och hoppet om att våren är på väg har kommit! Helt otroligt vad väder och ljus kan påverka humöret. Den senaste tiden har det varit mycket och hela helgen var jag ju iväg på Boxerfullmäktige. För en stund fick jag dåligt samvete och aningen panik över tanken på att jag nu har två hundar som behöver min tid och uppmärksamhet. Chaplin och jag har ju alltid varit väldigt aktiva och rädslan för att han inte ska få det han behöver och att Bella inte skulle få den träning, närhet och tid jag vill ge henne höll på att göra mig knäpp i vintermörkret. Nu har jag i alla fall, mycket tack vare min härliga uppfödare och vänner, tagit mig samman och insett att jag faktiskt ger hundarna vad de behöver och lite till. Det är ju faktiskt inte så att Chaplin trillar ner och dör om han inte skulle få träna en dag och Bella är så nöjd bara hon får hänga med. Det här med hund är ju mitt största intresse och då är det ju meningen att man ska ha kul ihop..inte hänga upp sig på en massa som man borde. Så nu har jag bestämt mig för att det viktigaste är att jag och hundarna har kul. Chaplin tycker ju det är superkul att träna, precis som jag, så det kommer han få göra så mycket det går. Bella är ju inte van vid att bli tränad på samma sätt som Chaplin så hon mår inte dåligt om hon inte skulle få träna så mycket. Hon har fortfarande en hel del att upptäcka i våra omgivningar och tycker det är superkul bara hon får följa med. För henne kommer det inte bli mycket lydnadsträning den närmsta tiden. Snart är det ju dags för hennes första kull och allt vad det innebär, sen känner jag att det är viktigt att lägga det mesta krutet på Chaplins träning för tillfället. Kontakt , gå fint i koppel och inkallning kommer lille Bellisen i alla fall få träna på :-) Viktigast av allt , som sagt, är att vi alla tre mår bra och har kul!

Igår kväll släppte jag sötisarna lösa så att de fick busa och köra boxerrace. Såhär såg det ut i min säng när jag tänkte lägga mig...







Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Incirias kennel



Bravo Miso det är så här det ska var känslan att det är kul att ha hund och aktivera dom med det man själv tycker är kul INGA KRAV på dig det känner ju hundarna också av Underbara bilder det syns ju verkligen att dom trivs med tillvaron och att du också trivs Kram Vi ses på söndag Ann-Britt

2009-03-18 @ 10:53:03
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Pernilla

Det låter ju som en bra plan tycker jag! Vårvädret gör ju en på otroligt gott humör också!

2009-03-18 @ 11:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0