Utställning och tävlingsfiasko..

Hej!

I lördags var jag på utställning med Bella i Hässleholm. Var lite orolig för att hon skulle få anmärkning för att hon var för smal. Fröken är nämligen väldigt petig med maten och det är minsann inte lätt att få henne att lägga på sig. Nu har hon i alla fall gått upp ett par kilo sedan hon kom och det är på rätt väg. Var även orolig att hon skulle börja fjanta och stresshoppa eller dra en massa i kopplet, men hon skötte sig jättefint tycker jag och domaren gillade henne för hon fick en 1:a i kv och blev 1:a i kk. Något CK kunde han inte ge för han ville ha mer bröstkorg på henne, och det kan jag hålla med om, men det är något som kommer tror jag. Om ett år kommer hon ha växt till sig och se helt annorlunda ut.  En trevlig utflykt hade vi i alla fall och träffade många trevliga boxrar med mattar/ hussar!

Bella laddar med ett tuggben innan det är dags för ringen..





I söndags tävlade jag och Chaplin..eller ja, en liten stund i alla fall :-) Det började liksom inte bra. På platsliggningen valde Chaplin att sätta sig upp och sitta helt stilla tills 3 sekunder innan tävlingsledaren bad oss gå tillbaka till hundarna..då gick han till matte...Suck! Det blev en nolla. Tandvisningen gick bra och han fick en tia. Där satt han som ett tänt ljus, vilket är mer än ovanligt, så det kan jag ju roa mig åt. När det var dags för linförighet så var jag laddad att försöka rädda det vi hade kvar..Chaplin däremot kunde inte bry sig mindre om vad jag ville och snusade, gluttade och fjantade sig hellre. Plötsligt fick han för sig att fotgående gör man på höger sida om matte gärna gluttande på allt annat än henne. Efter ett par katastrofala halter insåg jag ju att detta är definitivt en nolla och jag kände hur röken sakta kom ut ur öronen på mig så jag valde att bryta. Egentligen skulle jag kanske fortsatt och tagit det som en träning men det hade nog varit svårt för mig att inte ta tag i Chaplin när han betedde sig sådär och en arg matte på tävlingsplan ser inte så bra ut. Vi får helt enkelt träna på och hoppas på bättre framgång nästa gång!

I går började en stegräknartävling på mitt jobb och i potten ligger en 32-tums platt-tv. Gissa om jag kommer dra ut hundarna på onaturligt långa rundor de närmsta veckorna? 



Kommentarer
Postat av: Sofia och Xtra

Hehe, var bilden en illustration av vad hundarna tycker om onaturligt långa rundor? :)

Postat av: Anonym

Hej på er! Grattis till Bellas fina resultat på utställningen! Det kommer nog bara vara en tidsfråga innan hon lagt på sig lite mer, hon har ju varit med om mkt den lilla tjejen... Synd att tävlingen inte gick som planerat, men det kommer garanterat gå bättre nästa gång :)

Ha det bra!

Mvh Emma & Svea

2009-05-19 @ 22:34:48
Postat av: Emma & Svea

Hej på er!

Grattis till Bellas fina resultat! Det är nog bara en tidsfråga innan hon lägger på sig lite till. Synd att det inte riktigt gick som planerat på tävlingen, men det kommer garanterat att gå bättre nästa gång, kämpa på!

Mvh Emma & Svea

2009-05-19 @ 22:38:33
URL: http://boxerliv.blogg.se/
Postat av: PernillaEnzoMolly

Hej på er!

Kul att träffas i går. Så duktiga de var alla våra skitungar! Hoppas du vinner stegtävlingen.



Kram

2009-05-26 @ 09:30:22
Postat av: Olga med Best, Puma & Fjant

Grattis till Bellas utställningsresultat!

2009-06-02 @ 17:01:31
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0