Kursavslutning och utställning för tjejerna..

Igår hade vi avslutning på vår brukslydnadskurs på klubben. Tiden har gått så snabbt men vi har lärt oss otroligt mycket och fått en massa nyttiga tips. Igår skulle vi välja ut två till fyra moment att visa upp. Momenten bedömdes som på tävling. Jag hade ju, inte helt oväntat, förträngt att vi fått den här uppgiften och blev lite smått stressad när jag kom på det en timme innan kursen började. Det blev i alla fall inkallning, läggande under gång och hoppet för oss. Det gick super på både platsliggning, inkallning och läggande under gång och det var jag jättenöjd med! Hoppet däremot gick ju inte så bra, men vi har ju tränat återhopp så mycket inför lydnadsklass 1 så det var inte så konstigt att fjanten inte kopplade när jag ville han skulle hoppa ut. Det blev en del dubbelkommando där, sen satte Chaplin sig ju snett när han väl hoppat ut och då är man väl inte så dum så att man hoppar tillbaka när det är närmre att gå runt hindret..inte så lyckat. Jag är i alla fall supernöjd med gårdagens träning och hoppas vi båda håller samma form på söndag när det är dags för tävling!



Mollan var också superduktig på träningen igår! Man kan ju inte förstå att tjejen bara är 11 månader så duktig som hon är!  Tjusig är hon också som ni ser på bilden! I morgon är det dags för utställning för Bella och Molly och vi får se om domaren gillar våra tjejer..kul med en utflykt tycker vi mattar i alla fall!



Kommentarer
Postat av: Olga med Best, Puma & Fjant

Tack och detsamma!



Imorgon ska vi åka och titta på utställning i Piteå, Fjant är för liten för att ställas ut där så vi ska träffa hans uppfödare + annat amstafffolk :)

2009-05-15 @ 11:29:38
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/
Postat av: Ann-Britt Inciriaskennel





jÄTTETJUSIGA BILDER TACK SÅ MYCKET OCH KUL ATT DOM ÄR DUKTIGA JA NI OCKSÅVISEES I MORGON KRAM ANN-BRITT

2009-05-15 @ 12:49:30
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Sofia och Xtra

Tack för komplimangen! Jag är också nöjd. Men trist att inte ha fått se läggandet eftersom jag gick därifrån. ;)

Så är det när man har en liten och nätt hund som inte behöver tänka på att vika ihop sig!



Vad utmobbad jag är på bilden på platsliggningen, hehe.



Jag är på att promenera mycket om du vill ha en galen tollare med släpklump i koppel med på stegräkningsvandringarna... Men gör inte som jag, råka inte nolla stegräknaren mitt på dagen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0