Hundhelg

Denna helg, liksom de flesta helger för oss, har ägnats åt hundnörderi. Två trötta vovvar ligger nu i soffan och snarkar ikapp efter helgens alla upplevelser. Igår, lördag, åkte jag och busarna ut till Skabersjö för att spåra med Pernilla och tjejerna. Ett spår var till varje vovve och Mollan och Chaplin fick köra lite uppletande först för att tagga ner inför spåret. Enzo fixade, som alltid sitt spår galant. Vissa vovvar (läs mina busar) skulle kanske behöva en lektion eller två av Enzo. Bellas spår gick väl lite sådär. Lilltjejen var liksom inte inställd på att spåra. Inte lätt när man har propeller i ändan. Kul tyckte hon att det var i alla fall. När hon sprang på första apporten och tog den blev jag såklart jätteglad och som belöning bjöd jag på en skinkbit. Denna skinkbit visade sig vara en superbelöning. Den kastades i luften, hoppades på och blev utskälld men gick ju inte att äta..superkul det här ju tyckte Bella! Som sagt, tjejen var inte inställd på att spåra, men kul hade hon i alla fall. Går bättre nästa gång :-) Chaplin fixade sitt spår jättefint tycker jag. Han slog lite och fick jobba en hel del. Inte så lätt att spåra på blåsig åker alla gånger. Men han tog alla apporterna och det är jag jätteglad för. Har kämpat en del med de där apporterna men nu tror jag att han verkligen hajat att de är jackpot att hitta dem och plocka upp dem. Mollans spår han jag aldrig se, men hon fixar, för det mesta, alla klurigheter i spåren galant!

Tokfnatt har man alltid energi kvar till!





Idag var det upp i ottan igen för att åka till Hörby Bk. Vi har haft styrelsemöte och medlemsmöte med Boxerklubben. Sedan var det dags för den årliga Boxercupen så klart! Detta året gick segern till Åsa med Wilma! Stort grattis till ett superduktigt ekipage! Jag och busarna var inte med i Boxercupen. Vi tog oss en lång promenad med fritt spring i skogarna istället. Superkul som alltid såklart!

Ett besök hos Ann-Britt på Incirias hann vi också med innan vi åkte hem. Lilla Sluggo som är enda valp kvar på Incirias nu charmade både mig och Pernilla direkt. Men vilken boxervalp får en inte att tänka efter om man inte kanske, eventuellt möjligtvis behöver en, bara en liten boxer till..;-)?


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Incirias

Ja det var sååå kul att traäffa er är ju mest per tel men jag tycker ändå ni skulle startat idag för träningen skull ! O visst kan man ha en till helt klart vi har ju 4 !!!!! Ha det riktigt bra o hoppas Bella också utvecklas att spåra lite bättre men det kommer det kommer var så roligt att se både Chaplin o Bella och du har verkligen lyckats med dom fortsatt lycka till ! Konstigt att både far o son hälsar på samma dag !!! Kram från oss alla / Ann-Britt

2009-10-18 @ 22:14:40
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Boxarna bus i Borås

Hej vänner, Ja Xeno blir lite avundsjuk på hur bra matte Chaplin har som tränar han till bli så lydig o lycklig. Så har han oxså fått en syster Bella, som har varit dålig,,skönt att hon har blivit bättre! Ni tränar o står i ser vi, vi leker mest i skogen, ha nu en skön kväll och en fin vecka och synd att vi inte kunde ses på lägerveckan, missa datumen helt!!/ Kram

2009-10-19 @ 19:39:31
URL: http://www.nogg.se/xenopax
Postat av: Pernilla

Nu har nedräkningen börjat! Ska bli underbart med en lyxhelg.



Ha en bra dag

Pernilla m boxers

2009-10-22 @ 08:28:33
URL: http://boxersson.blogspot.com
Postat av: Katta

Hej!

Ahh roligt ni hittade min sida. Visste inte att ni hade blogg, ändå har vi varit kursare hur länge som helst* flin!!

Lägger en län till er blogg.

Ha det gott!!

Kram Katta, Java & Lurva

2009-10-22 @ 13:27:19
URL: http://www.flatlines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0