Höst!

Jaha, då var hösten här. Regn, rusk och mörker..usch! Varken jag eller vovvarna är mycket för kyla och regn, men vem är det egentligen? Mysigt på hösten när man kan kura ihop sig med två boxrar i soffan och dricka te medan regnet smattrar mot rutan och vinden viner.

Nu har träningen med Bella kommit igång på allvar och snart är det dags för vår första tävling. I söndags var vi med och tävlade i Boxercupen i Bjuv. Tänkte det skulle vara en bra träning inför tävling för både mig och Bella. Det gick riktigt bra. Vi vann till och med :-) Jag körde hem med ett stort leende. Extra kul var det såklart att vi vann, men det som verkligen gjorde mig glad var att jag kände att Bella tycker det är kul att tävla, älskar att jobba och håller ihop under en tävling på ett sätt jag inte tidigare haft erfarenhet av. Ni som känner mig vet hur mycket jag tränat och tränat med Chaplin och liksom ändå aldrig riktigt fått till det. Med Bella är det en helt annan känsla. Med henne gäller det verkligen att jag skärper till mig för fröken snappar minsann upp minsta lilla sak. Vet att den hunden kan komma långt med rätt förare, och jag tänker jobba för att vara den föraren!






Kommentarer
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Vi önskar er verkligen lycka till med ert tävlande och går det inte bra nu så kommer det en vår ni har ju egentligen inte träna så lång tid med tanke på Bellas omplacering sin valpning och alla komplikationer efter det men NU är hon en glad tjej och du med och vi UNNAR er verkligen vinsten på Boxercupen och GRATTAR till den igen Vi blir lika glada när det går bra för er alla tusen boxerkramar från oss i Löberöd vi är så glada att Bella fått ett bra liv tillsammans med dig Chaplin och mormor Kram

2010-10-21 @ 08:54:08
URL: http://inciria.cybersite.se
Postat av: Jessica & Malte

Hejsan!



Än en gång grattis till vinsten i boxercupen, ni är så duktiga. Roligt att ni bloggar hit kommer jag att titta in oftare.



Ha det bra!

Jessica & Malte

2010-10-21 @ 19:28:56
URL: http://www.malteboxer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0