Chaplin 5 år!



Idag för fem år sedan föddes han. Han som kom att bli killen i mitt liv.  Oj, det har inte varit en "walk in the park" att uppfostra denna buse alla gånger. Listan kan göras lång på saker som fått sätta livet till under Chaplins uppväxt.

Här är i alla fall några saker jag kommer på såhär på rak arm:

En soffa - grävde ett stort hål i soffan så att stoppningen flög åt höger och vänster. Detta i protest mot att matte gått hemifrån.  

En gallerbur - Houdini, eller Chaplin som han även kallas, bröt sig ut ur sin gallerbur genom att trycka ner ena sidan.

2 skoställ - tar man med sig till mattes säng och gör sågspån av.

10-tal par skor - självklart tar man bara en sko av varje par. Man får ju inte vara dum ;-)

Minst 3 väckarklockor - gillar i och för sig inte heller dem.

2 mobilladdare - ligger dom bara där så får dom skylla sig själva.

En korgstol - mycket tuggvänlig enligt Chaplin.

En fjärrkontroll

Ett stort blomsterarrangemang från ett bröllop -
flisas sönder till konfetti och sprids i hela lägenheten. Självklart noga att det sprids ordentligt i sängen.

2 soffbord - mina fyrkantiga bord tyckte Chaplin såg mycket bättre ut runda så han tog saken i egna händer och gnagde av alla hörn.

En biabädd - skumgummi är ju nästan som tuggummi :-)

Sist men inte minst :

Min mammas lillfinger - alla tonårsboxrar vet ju att flygande löv är något av det skojigaste som finns. Ett ryck i kopplet och ett brutet lillfinger blev det för att att Chaplin inte skulle missa det där roliga lövet som flög förbi.

Detta är bara en mycket liten del av vad denna boxerkille haft för sig. Kan skriva en hel bok om jag ska ha med alla mer eller mindre pinsamma händelser vi hamnat i under Chaplins uppväxt.

Mycket blod, svett och tårar har det varit - bokstavligen talat.  Men denna kille har borrat sig in djupt i mitt hjärta och kommer för alltid att finnas där. Fördelarna med att ha fått lära känna honom kommer ändå alltid att väga tyngre.

Nu har Chaplin, trot eller ej, lugnat sig otroligt och tycker det bästa i livet är bollen, äta och att sova i mattes säng. Jag hoppas att vi får många fler härliga år tillsammans!


Kommentarer
Postat av: Sofia Finnved

Haha, hoppas att listan inte fortsätter att bli längre och längre! Skrattade gott när jag hörde om de runda borden första gången.

2011-01-13 @ 12:23:17
URL: http://sofiafinnved.wordpress.com
Postat av: David

Grattis Chaplin din "gam-gubbe"!

2011-01-13 @ 14:48:19
URL: http://www.davig.se
Postat av: Malin Bergdahl o Chuck

O vilken härlig text.... känner precis igen min Chuck fast jag fick honom som trotsig tonåring hihi 15 månader gammal boxer hane... oj oj vad jag undrade vad jag gett mig in på. Idag kan jag inte vara utan honom. Han är ju lill prinsen i den här familjen. Vi säger STORT GRATTIS till dig Chaplin!

Kram från Brosan Chuck o matte

2011-01-13 @ 16:12:31
URL: http://chuckberry.blogg.se/
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Garttis igen lillgubben tur du har Bella att fostra dig och tur för försäkringsbolagen att dom inte har sådan skadegörelse med i försäkringarna Kram Ann-Britt

2011-01-13 @ 22:14:02
URL: http://inciria.cybersite.se
Postat av: Emma & Svea

Skickar några försenade grattiskramar till Chaplin :) (& även en hög till syster Bella förstås!)



ps. den där listan känns på något sätt mer eller mindre bekant...

2011-01-18 @ 12:50:44
URL: http://boxerliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0